Friday, March 8, 2013

SUDOKU..SUDOKU..TEREL TAK KORANG?

..ASSALAMUALAIKUM..


SODOKU ni memang game yang paling aku suka..tengah tensi pun nak juga main game ni..tak kiralah dekat buku ke,laptop,ipad,ipod,iphone*kemain banyak gadget aku..haha.tipu2* rasa time tu macam aku bijak sebab kawan-kawan aku asyik tanya macam mana ni,main letak-letak je ke nombor..padahal isi tempat kosong je..dan jangan nak over sangat nak seyes kalah matematik..ingat ni darab,tambah,tolak ke hape terutama sekali bukan calculus..hehe.

dulu first time tengok orang buat SUDOKU tu..aku ingat guna matematik ke hape..lepas itu aku fikirlah pula..macam mana pula kau pandai main hentam je masukkan nombor2 dekat tempat kosong itu..ceit!!memang pelik tu the max ok..aku pun testlah main..mula-mula itu asyik salah je..aku siap beli bukunya sekali..haha..asal salah je tengok jawapan..sampai dah nak hilang tulisan dekat muka surat tu.

padahal senang je SUDOKU ni..guna akal sikit-sikit..masuk kan nombor dekat tempat kosong..dah siap!!hehe..lepastu bosan beli buku SUDOKU baru..main dekat handset semua kalau boleh..tapi biasanya memang handset orang nak jimat bateri handset sendiri*jual ikan..hehe*..buat SUDOKU tu pun memang sepantas kilat ok..tak sampai 5minit pun..aik??5 minit pantas ke??bagi je aku buat yang easy,intermidiate,hard..semua aku dah boleh buat dengan mudah..wakaka..seronok kot buat SUDOKU tu*kenapa kau bau-bau riak ni izyan..dush!!untuk diri sendiri.

lagi satu  pula permainan yang melibatkan nombor..slitherlink puzzle..wah2..memang puzzle otak aku ye..seriously mula-mula aku menelaah game ni aku rasa macam..apa benda merepek merapu reban ayam game ni..gila kentang tak faham..memang gila...tapi bila dah dapat buat..aku rasa akulah orang yang paling pandai di dunia..wakaka...aku siap search dekat web lagi.,..pakcik google tolong..hehe..oh gamenya macam mana??meh tengok..






jeng..jeng..jeng..mesti korunk pun tak dapat nak bayang macam mana nak selesaikan kan??aku pada mulanya pun sama..tapi last2..wah2..berjaya pun...suka2!!sambil loncat hingga tercabut kuku kaki..hehe..sapolah yang pandai nau buat game nyusahkan ni..
haiz~~game dua2 ni betul buat aku perah kepala otak je..tahu tak???siapa suh aku main game ni ek??hehe..siapa yang suka main SUDOKU ni??berjaya tak?ke budak sekarang asyik main game dekat phone cecanggih sentuh2 gatal tu..hehe


8 comments:

E'in said...

ein mmg xpandai main soduko...

nuraliasaqinaMY said...

Saya pun suka sgt2 main sudoku! :D game yg bawah tu tak penah jumpa, tak penah main, thanks sbb perkenalkan game tu. Kalo tak,sampai bila pun sy taktau kewujudannya XD

Mia Liana said...

huhuu... kak mia pun tak pandai main...

izyan said...

hehe...cubelah try main sudoku ni :)

izyan said...

wah!!high 5!!hehe..game bwh tu main mula2 ntah pepe x pam..:)

izyan said...

apalagi k.mia try lah sudoku ni..best! :)

Mohd Sabrie said...

wah!! terrer nye dia,men sudoku.. penah main takat level 1 je..hihi

izyan said...

@Yie Weezerhehe..tak tau..sbb minat sgt kot..klo bosan mmg dok ngadap sudoku jelah..apalagi upgrade sikit..hehe :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...