Saturday, January 26, 2013

shopping!!tak mahu membazir lagi..

...ASSALAMUALAIKUM...


SHOPPING!!ok perlu sangat tau caps lock gitu...aku rasa semua perempuan suka shopping..eh2..tak bukan semua...kebanyakkan perempuan..aku memang suka shopping tapi tak tahu sekarang ni tebiat ni aku dah kurang..kadang-kadang nampak 'SALE'..'DISCOUNT'..aku wat  selamba kodok je..selalunya..aku terus pergi mesin atm keluarkan duit...haha...tapi sejak akhir-akhir ni aku malas..lagi satu kalau jalan-jalan dekat mall tu tak sampai 5 minit..pinggang aku sakit..adeh..mereput ke apa aku ni..kalah orang tua tau..seyes lah tak mampu berdiri dengan jalan lama-lama..sakit dari pinggang sampai ke tapak kaki..parah...nak jumpa doktor handsome camni..


aku rasa bagus jugalah dah hilang sifat mengshopping aku ni...kalau tak pantang nampak baju lawa...warna-warni..rambu-ramba,bunga-bunga...semua nak dibelinya..sampai aku bengang dengan diri sendiri...tapi kadang-kadang tu tak shopping dekat mall..shopping online masih lagi..haha...dah kalau dekat facebook tu..setiap kali login dekat wall tu muncul gambar baju cantik2..mana tak tergoda i...tapi sebaik setiap kali aku tergoda...semua baju tu dah sold out..memang bagus sangat...selamat lah duit aku..tapi bila fikir balik semua baju,dress bagai..high heel jadah...kasut semua...hanya pakai sekali je...itu yang aku menyampah dengan diri aku tu..membazir tau...beli tapi pakai sekali je..maklumlah kadang-kadang sekited beli baju-baju glamor2 sebab ada event je..lepastu semua masuk lemari...sampai buruk boleh jadi kain buruk...


samalah juga dengan selendang,pashmina apa segala mina lah...semua dah tak pakai....last2 pakai tudung biasa juga..maklumlah tudung tiga segi sekarang kan satu 5 hinggit..ada satu 4hinggit..dari aku beli mahal-mahal..baik lah haku beli tudung yang aku boleh beli 20 sekali..haha...tak style..tak kisah lah...bukan pakai tudung sebab nak style pon..pashmina aku ni rasanya nak jadikan alas meja je...sebab dah tak tahu nak sumbat mana jadah selendang ni semua...sangkut dekat hanger dia...semua terabur balik..haha..teruk benau tau..selekeh..tulah dulu je aku sekited nak dress up bagai...bila dah semakin tua*tua sangat*aku dah malas dah bergaya ni...jadi semua baju yang kononnya style sangat semua terperuk tak pakai..membazir..memang kalau kumpul boleh jual balik lah..baju tu pun pakai sekali...beli banyak2 baju tapi memang kita akhirnya ended up pakai baju yang sama..pakai baju yang kita suka juga..

susah juga kan kalau suka shopping ni..memang.. nafsu nak beli tu..Ya Allah..harus dilawan...sebaiklah sekarang ni..aku punya penyakit suka beli tak kira masa..dari ke shopping mall,online..semua nak habiskan duit..tapi sekarang pergi mall makanan paling penting...korang punya tabiat shopping lak macam mana???


motip..tepek gambar..aku rindu diaorang!!:)



8 comments:

Unknown said...

biase la tu, lelaki pon suke shooping jgak :)

cokiedacomot said...

ada duit kire nak shopping juga , time takde duit duk diam je laa , hihi .

izyan said...

@harith:kan.lelaki pon suke..bagos tu lg best bershopping..huhu..:)

izyan said...

@azliza:tulah psl..tp kite ade duit x..nk juge shopping..huhu..:)

A'iyn Raidah said...

saya kurang sikit shopping sbb masih blajar.hehehe :)

izyan said...

@A'iyn:hehe..same lah student..tp gedik juge nk shopping :)

seribupilihan said...

shopping nie memang x boleh berhenti tapi kena berpada2..jgn boros sgt..nanti duit pokai pulak..:-)

izyan said...

@seribupilihan:betul tu..dah pokai time tu mule nk bajet2..adeh..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...