Saturday, November 13, 2010

kawan aku+fesyen=x ngam

...SALAM...



sorry lah nya..di awal entry ini korunk terpaksa terima senyuman lembu yang memang suka tersengih...den tahu lah gigi dia putih...tapi tak payah nak tunjuk dekat public..hah,kang ada pula yang jelous dengan senyuman lembu nih..menangis pula nak gigi putih melepak,shining and besar macam cik lembu di atas..
ok..sudahnya cerita lembu..kang aku pot pet pasal lembu kang memang sampai tahun 2012 pun tak habis..he3..


fashion???fashion itu memang menyeronokkan terutamanya bagi kaum hawa..orang lelaki pun ada yang suka fashion kan..bercakap pasal apa kawan aku+fashion=tak ngam...sebabnya kawan aku tidak suka fashion..dan dia tidak kisah dia dipandang sebagai perempuan yang buta fesyen asalkan dia menutup aurat..memang betul itu yang penting tutup aurat...tapi aku memang respek dia..dalam ditenggelami wanita-wanita sekarang yang gila berfesyen..masih ada lagi wanita yang sempurna bertutup..budi perketi pun baik...aku memang respek sangat kawan aku ni..pernah juga terdetik hati ini nak jadi macam dia...Insyallah...
tapi memang betulkan seorang wanita itu memang gejolak hatinya untuk berfesyen itu sangat tinggi..Alhamdulillah...kawan aku itu bukan seorang wanita yang begitu..bagi dia orang yang memandang dia seorang yang ketinggalan zaman hanya kerana memakai tudung&baju labuh adalah orang yang cetek agamanya..betul tu..kadang-kadang aku tak faham..kenapalah sesetengah orang nak memang rendah kepada wanita yang tidak berfesyen...dan seriously lah..kalau lah ada wanita yang berpakaian macam kawan aku lalu depan aku...memang malu sangat rasanya....pakaiannya jauh lebih sempurna&lengkap berbanding pakaian aku yang mungkin sekali mahal tapi...tak menepati syarat pemakaian wanita yang seharusnya dalam Islam...
lepastu kawan aku kata...memang betul lah kita memakai tudung..Alhamdulillah..tapi jika tudung itu tidak menutup dada kita...sama juga seperti kita tidak pakai tudungkan...betul tu cakap dia...even aku terasa dengan apa yang dia cakap...tapi kebenaran tetap kebenaran...pakai tudung itu bukan hanya mahu nampak cantik...atau sebab nak berfesyen....tapi harusnya menutup aurat kita sebagai seorang wanita...malah buka nya susah sangat nak labuhkan tudung kita itu kan..sebab aku pun perasan wanita sekarang kekadang macam rimas je nak pakai tudung menutupi dadanya..katanya labuh sangat..tak ada pun sebab tak nampak cantik..
ye lagi satu of cos lah wanita itu ingin berfesyen sebab ingin nampak cantik..setiap wanita itu ingin kelihatan cantik...tapi kalau mahu cantik pun biar sederhana katanya...bagi dia..dia tahu ramai yang orang akan kata fashion itu ini bagai normal lah..tapi kalau nak berfesyen biar bertutup....memang betul kata kawan aku tu...terima kasih kerana nasihat aku..sayang kau :)



‘Teman yang paling baik adalah apabila kamu melihat wajahnya, kamu teringat akan Allah, mendengar kata-katanya menambahkan ilmu agama, melihat gerak-gerinya teringat mati..’

corat-coret:kawan terbaik yang aku ada...cyg kau..he3..nak jalan-jalan kat blog orang lah..tetiba aku rasa blog aku jadi blog muhasabah diri lak..:)

FOR FUN


respon aku:


uhh...patutlah berbau...he3..

7 comments:

shafikah said...

yan,muka ko kt cni memg kelakar bangat...hahahahha

izyan said...

@shafikah->haruslah rupe begitu...sbb mereka x mndi..he3.. :)

Sarah Zulkifli said...

nice post :)

izyan said...

->sarahidungkembang:he3...thx :)

Qib said...

comel nye gambar last tuuwwww

Qib said...

comel nye gambar last tuuwwww

izyan said...

->PinQib:hehehehe...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...