Sunday, November 7, 2010

~bila semua nak menyanyi...~

..ASSALAMUALAIKUM..



MALHAGO SHIPO!OH,OH,OH..OPPAREUL SARANGHAE!


hai,selamat tengahari..ceh,mesra alam gitu aku kan??siap hai2..ntah apa aku termakan tadi sampai jadi mesra alam ni...he3...tetiba terasa nak pergi zoo..ada sesiapa nak temankan tak??sudah apa kejadahnya aku nak pergi zoo kan...memang tak ada kejadahnya....waduh lapar pula...siapa ada makanan bagi sikit...ceh,banyak bebel pula budak izyan ni...maklumlah idea tak mari lagi..so merepek jap..he3..

aku yang bernama nur izyan..sekali lagi mendapat pertanyaan tentang agama..tapi kali ini bukan pasal aku..tapi pasal perempuan islam sekarang yang duk tayang suara dekat web2 ni..lelaki itu tanya aku..

"Salam apa pendapat awak tentang perempuan sekarang yang sibuk nak jadi penyanyi??"

ermm..seriously,aku tak pernah kisah orang itu nak jadi penyanyi ke tidak...sebabnya itu bukan hak aku nak tentukan masa depan dia...tapi pandangan dari sudut agama,suara wanita itu aurat..aku bukan nak kata sesiapa..aku sering sangat dapat soalan dari orang lelaki tentang agama...kadang-kadang terasa gak dengan soalan diaorang..tapi aku tak marah pun..sebab ada juga orang yang mengingatkan tentang hal akhirat dari aku yang memang sibuk asyik nak tahu tentang hal dunia je...bebalik soalan lelaki itu tadi....dia ada kata ngan aku pasal yang sibuk record diri sendiri nyanyi pastu show suara kat satu dunia??dan lelaki tu cakap..perempuan itu tak rasa berdosa ke???tahulah dia punya bakat,tapi kenapa dia tidak mahu menjaga aurat suara dia??
ermm..aku bila dia cakap bab show2 ni..terasa aku sebabnya..aku ni dah show muka aku satu dunia..
hu3..dan aku pun tak terjawab dengan pertanyaan dan kata-kata dia....dan dia macam tahu-tahu je aku nak kata apa...dengan tetiba je dia tulis

"awak tak perlu cakap yang pemikiran kita berbeza...tapi landasan agama kita sama kan??"

waduh,memang lagi lah aku tak tahu nak reply apa...he3..betul cakap dia itu..tapi zaman sekarang ini..memang pemikiran manusia itu "semua perkara biasa lah tu"..memang sesuatu yang tak baik jadi biasa..manusia zaman sekarang..aku terfikir juga tentang dunia promote suara ni..kebanyakannyer suke.tengoklah berapa ramai yang komen suke..berbanding yang akan cakap benda itu tak elok dari sudut pandangan agama....dan dia sempat nasihat aku....

"saya harap awak bukan macam itu lah...dan kalau boleh gambar2 awak itu kurangkanlah.."

ooppss..gambar lagi...i know he care me actually..ok..menyampah sangat..

BILA GRANDPA CUBE JADI PENYANYI..HU3..






6 comments:

Raji and Yeen said...

hohoho nyanyi dkt suami je nnti ;D

izyan said...

->fakhrur razi:btol 2..kite nyanyi dkt hubby je t..lagu rasa syg eh!! :)

Ben Safwan said...

drama korean terbaru ape??

izyan said...

ben safwan->hu3..ntah le...sbok sgt x taw le da latest korean drama ape..sowy ye.. :)

Unamn said...

huhu.. minty mnyanyi untuk diri sndri xpe.. huhu.. klu mnyanyi nk jadi artis bek xpayah kot..

izyan said...

->teddyuna:ye,klo kite mnt mnyayi skali pon..rasenyer sbgai wanita islam..kite x pyh lah show suara kita org rmai...he3..kite karaoke sesorang je depan laptop... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...