Saturday, August 23, 2014

5 tahun bersama BELOG IZYAN SHAMBA!

...ASSALAMUALAIKUM..

Tak sangka belog kite dah 5 tahun..teharu sangat i ollss...kompang sikit..ceh..perlu sangat kompang..lompang baru tau..hehe..Alhamdulillah..blog ni dah 5 tahun bertahan.Ada juga pernah rasa nak delete tapi sayang pula..blog ni kira dah macam diari juga..online diari gitu..


mood blogging 3 tahun pertama semangatlah nak update blog..lepastu..ha kau..ke laut dah mood tu..lagi-lagi bila dah sibuk..mood blogging macam dah lari tak mahu kembali penat je aku kejar..huhu..


tudia..entri pertama aku..tak gojes mana pun..comel adalah sikit..macam comel..macam cantik je..ok..ini dah lapuk punya ayat..hehe..23/8/2009...time tengah sibuk nak study SPM..time tulah kau buat blog..rajin time tu aku update..first entry dah speaking london kau..tak nak kalah dengan minah saleh..mestilah kan..lepastu short form jangan ceritalah..bila aku baca entri aku yang lama-lama zaman tok kaduk tu kan..short form macam sakit hati je..macam baby baru pandai bercakap..hahaha..tulah..zaman budak baru belajar kalau salah sila tunjukkan..ha gitu...'diz iz muh new blog'..ini siapa yang ajar ni..teruk bebenau ni..aku sendiri baca entri aku..aku pula yang sakit hati..hahaha..

jadi blogger baru janganlah guna short form..sebab ianya menyakitkan hati orang awam..hehe..pandai je aku kan nak bagi nasihat gitu..time awal-awal blogging tu blog ni kalau boleh nak letak segala bagai widget..lagu lentok bagai gitu pun nak letak..dah lama-lama aku pula annoying dengan blog aku sendiri..hahaha..buka je blog..ada lagu..buka lagi..ada lagu lagi?ini tak boleh jadi..aku delete je widget tu..bila dah masuk tahun ke 3 blogging..time tu lah kalau boleh nak blog ni simple je..letak widget apa yang patut je...jangalah kau obses sangat dengan widget wahai izyan..

dulu kalau bahasa digunakan pun sopan je..kira macam bahasa menantu pilihan mak-mak..kalau mak-mak baca mesti macam 'inilah menantu pilihan aku'..hehe..tapi sekarang kalau cakap pun dah ke laut..merepek tak sudah..dulu sopan sangatkan 'saya','kita','izyan'..sekarang ni hamek kau..'aku' je...hehe..bukan apa rasa macam lebih mesra alam sikit dengan uolsss..ye tak?kalau nak cerita perbezaan blogging dulu dengan sekarang macam panjang pula..yang penting kita enjoy!ada macam puteri tak?ala cerita nora danish yang macam comel tu dulu..nostalgic sangat..haha..ok..stop lah merepek izyan oii...#5yearswithbelogizyanshamba..jangan lupa trend ni kat twitter..hahahaha...adios!







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...