Monday, December 9, 2013

Cuti-cuti Malaysia:Sabah('New Zealand' Malaysia & Rumah Terbalik)

.ASSALAMUALAIKUM..

Memang momentum blogging aku dah hilang..hanya tinggal 35% je..hehe..sambung dari PART 1 jalan-jalan dekat Sabah...tentang Poring Hot Spring dan Fish Spa..nak baca??silalah klik PART 1 tu..hehe..aku pun dah tak ingat sangat ikut arrangement tempat we olss pergi..padahal baru lagi..short term memory..sorry..tapi kali ni nak story pasal 'New Zealand' Malaysia tu...tak payah nak pi jauh sangat pun dapat tengok lembu tompok-tompok hitam putih tu..kat mane??Desa Cattle di Ranau...time we ollss pi musim hujan pula..sejuklah kemain..nak amik gambar tak dapat..hehe..tapi bila hujan dah reda...cepat2 kau posing ye..hehe


tempatnya terletak kat atas bukit nun..sejuk gitu...maklumlah  lembu-lembu tu oversea nya..eh?ye ke..pandai-pandai je aku..kabus-kabus kemain...nak naik ke atas tu terhuyung-hayang aku dalam van..hehe..memang ramai orang..tengoklah van pelancong tu..ok..dekat sini pun ada proses buat susu lembu..u olss bolehlah tengok camne..tapi cara dia packing je lah..


ha..lepastu dekat ruang depan ke apa..huhu..ramailah orang beratur nak beli air susu dia..lepastu dengan snack yang lain juga..kami pun belilah susu coklat 500ml,4 kotak..ada juga yang 1L..eh..ada juga muntah dok minum susu je..tapi sebaik coklat..all time favorite!!memang sedap susu dia,rasa macam susu HL pun ada..ntah..sebab aku memang minum susu HL je..haha..lagi-lagi minum time sejuk..memang yummy!!


ermmm..macam nak susu tu je lagi...haha..susu ni produce kat situ je ke??tak pelah minum susu HL aku je lah..lol..oh,ye..lepastu boleh juga tengok proses keluarkan susu lembu..ayat aku macam fail BM je..hehe..tengok lembu tu makan..haaa..tunggulah giliran masing-masing..ada lembu tu..hurmm..membuang tak sudah..bosan tunggu turn..haha..tapi memang macam comel je tengok dey all tunggu turn..sambil diberi makan,mereka akan dibersihkan & diperah susunya..hehe..




huk..bau jangan ceritalah..kembang tekak..hehehe...

ha...time nak posing...ok..malas..haha..dah hujan gitu..tiba-tiba mood aku pun macam gloomy je..haha..tapi snap lah juga pemandangan yang indah bersama-sama kabus gitu..


time aku snap gambar ni  adalah nampak hijau-hijau lagi..bila hujan turun dah kabus je..hehe..nak amik gambar background ni pun tak dapat...


so,dapat ke tak amik pic background pemandangan cantik tu??jeng..jeng..


yay!!dapat pun amik gambar..tapi kan aku kata..aku punya mood..gloomy2..lol..senyum macam tak ikhlas je..hehe...tapi tak dapatlah nak snap pic dekat batu 'welcome' ke apa ntah..sebab hujan kan..dah lah bateri camera pun low..

lepastu kami teruskan perjalanan ke Marina Bay,KK..dekat situ apartment we olls..dah tak duduk dekat resort atas bukit tu..sebelum ke apartment tu we ollss pi ke Rumah Terbalik..yelah pernah tertengok dekat internet pasal rumah terbalik ni..masa aku pergi ni dah gelap da..


rumah terbalik ni bukan rumah superhero or superwomen,FYI..hehehe...aku ingat ada banyaklah contoh rumah dekat situ,rupanya satu je...


dah gelap..jadi tak nampak sangat..gitulah bumbung kat bawah...tapi korang masuk tak adalah terbalik ke hape eh..jadi lepas diberi penerangan pasal rumah tu kami pun masuklah ye,rumah dibina cerita dongengnya sebab ada seorang budak yang nakal..jadi ayah dia pun binalah rumah terbalik ni..motif??entah..hehe..masuk dalam ni jalan dekat red carpet je..time ni kau jalan atas red carpet tapi tak payah nak feeling selebriti nau eh..jangan sentuh-sentuh barang dalam rumah tu..tak boleh amik gambar..katanya kena denda RM100 kalau amik gambar..apa-apa jelah..aku pun tak nak..hahaha..dah gelap mood pun dah macam malap gak..so watever!!jahat aku..hehe..tak ada kau masuk rumah tu kau pun terbalik sama..nan hado eh..barang-barang tu je yang diletak terbalik..dekat atas..bahaya juga..sebab tu jalan dekat area carpet merah je..buat terjatuh barang-barang tu..naya wei..tak tahu pakai gam apa lekat barang-barang tu..hehe..tak buat kajian lagi..

tapi bila dah keluar dari rumah tu u olss boleh snap gambar..adalah toilet dan taman terbalik dekat luar tu dan ada kedai jual cenderamata rumah terbalik tu..haa..lupa pula sebelum masuk ke rumah tu bolehlah tengok kereta kancil terbalik..bmw tak leh..kang tergolek..nangis kang..hehe..ok..itu je..akan sambung lagi..hahaha..berapa part da...

lepas ni ke Pulau Sapi bah...ini sangat best!!!


feeling tepi pantai..spec besar dari muka kau..hehe











2 comments:

adkdayah said...

wahhh...macam best je..macam nak pergi jugak jer..hoho ^^

Cik Diana said...

kite pom dh pergi tempat nie. hehe.
tp xsempat la tgk proses susu bagai tu. untung la blh tgk.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...