Friday, November 1, 2013

JALAN-JALAN:GALERIA PERDANA ,LANGKAWI

..ASSALAMUALAIKUM..

1,2,3..testing..eh??dah lama tak update blog rasa macam semacam je..huhu..gedik...sebenarnya tak tahu nak update apa..tapi nak update.tadi dok godek2 gambar-gambar aku yang jelita..lepastu adalah pula gambar time pergi Langkawi..cerita dah basi..tapi aku nak tulis juga..hehe..nak dapatkan mood blogging..buatlah entri tepek gambar..hohoho...siapa tak baca pasal 'Island Hopping' di Langkawi..silalah BACA~~manalah tahu uolss nak pi bercuti ke sana kan..jadi  part 2 punya lupa nak tulis haritu..eh??hahaha..part 2 nya aku nak story lah kekononnya pergi Galeria Perdana Tun Dr.Mahathir..di mana mempamerkan anugerah, cenderamata dan hadiah yang diterima oleh Y.A. Bhg. Tun Dr. Mahathir bin Mohamad dan Y.A. Bhg. Tun Siti Hasmah bte Mohd Ali daripada pemimpin-pemimpin dan tokoh-tokoh dunia serta masyarakat Malaysia sebagai penghargaan kepada beliau dan Negara Malaysia semasa beliau menjadi Perdana Menteri.ha..copypasta kemain kau izyan..hehe.. 


dipintu masuk..cahaya terlebih..terserlah tepung gomak..tapi lantaklah..malas aku nak edit..hahaha...sampai je depan pintu..tangan terus grab pintu tu..pastu posing..eh,typical sangat...huhu..

Tiket


Dewasa:RM10
Kanak-kanak:RM4(6-12 tahun)
Kamera:RM2
Video kamera:RM5

kalau nak dapat diskaun lah kononnya tunjuk mykad..aq rasa ni aku tunjuk mkykad agaknya..sebab tu bayar RM5 je..ntah..aku lupa..hehehe..


posing jap dengan Dr.Mahathir..maksud aku gambar dia lah..hehe..posing..jangan tak posing..kakak u ollss nak tepek dekat blog dia..tu parah ada kakak blogger ni..di suruhnya adik dia posing sebab nak tepek dekat blog dia je..hehe

check it out apa benda lah yang ada dekat galeri ini...jom!!!



snap jangan tak snap ye..apa ajelah yang aku nampak aku snap..ntah tak tahu apa..memang banyak mak lah dekat galeri tu..tak ke jeles tiba-tiba..maklumlah..iolss jarang dapat hadiah ni..huhuhuh..sedih~~


gajah tu agaknya hadiah dar Thailand ke apa..huhu..maaflah ye..aku datang nak amik gambar je..bukan nak baca info dia..hehehe..



beca Melaka Maju 2010 gitu..aku pergi dulu event tu dengan roomate aku..sesat-sesat kawan aku..hahaha




kereta...aku snap nampak macam kereta mainan pula kan...tapi memang betullah..time tengok kereta ni terus kejelesan sikit..hehe..perlu sangat kau nak jeles..hahaha..


walaupun tu F1 ke hape..posing ayu cover cun tu harus,mata panda kemain..gadis litar bawah bumbung je aku tau..tak payahlah kau nak seksi nau nau..tapi yang ni pun Dr.M dapat ke dia beli..perghh!!mak ai..jelly2 aku dibuatnya..tak mampulah kita..kancil je lah boleh..huhu


lepastu ada banyak lagi lah hadiah..lori pun ada..eh2??ada ke??main hentam je aku..banyak betul hadiah Dr.M dapat ye..


kononnya nak posing dengan mak kita...konpius nak posing dengan apa...kejap nak dengan mangkuk ayun..pastu nak dengan keris..pastu tiba-tiba nak dengan potret..last sekali..we olss posing sendiri..tutup je apa jadah tu..ntah..hahaha...



posing jangan tak posing..kakak aku dengan adik tu dah kenapa gitu terbaring adikku..sebaik aku tak terasa nak terbaring time posing..kang ada pula yang tergoda..eh??huhuhu..

kesimpulannya uolss pergilah sendiri nak tengok apa hadiah yang Dr.M dapat...banyak kot..dari emas,belian,potret,permata,mangkuk ayun,kereta,pinggan,cawan..semua anda..haaa gitu..huhuhu..


tadi dah posing dekat pintu masuk..sekarang pintu keluar pula...hehehe..baru complete..orang putih kata..tak tepung gomak..sebab cahaya tak extreme nau nau..

pergi Langkawi janganlah asyik nak pi tempat rombongan cik kiah kan..pi lah pulau-pulau ke..galeri ni ke..ni balik-balik beli coklat...motif sangat pi langkawi beli coklat banyak-banyak...jadi itu je..daaa~~


















No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...