Saturday, June 1, 2013

Perlu ke pergi kemana-mana maklum kepada parents??


..ASSALAMUALAIKUM..


Dah lama tak mengarut dekat blog aku tercinta ni..kalau update pun asyik nak dok promote barang..aku pun menyampah dengan diri sendiri..hehehe..kalau dulu update kemain panjang..merepek 4 perenggan..tapi tak mampulah sekarang..otak berkarat dah nak blogging..skill mengarut turun 70%..ha kemain kan..

Aku ingat lagi masa belajar Diploma dengan kawan-kawan..mestilah dengan kawan dah tu dengan siapa lagi..takkan mak orang..hehe..ada je kan..masa tu remaja gitu lagi kan..bawah 21 tahun..hahaha...remaja sangat kau..kalau dekat universiti tu nak keluar dengan kawan bagitau mak..walaupun mak aku tak kisah aku nak pergi mana yang penting pandai jaga diri..tapi mungkin sebab aku dah biasa semua mak..mak..mak..hehe..jadi pergi takat kedai dekat pun nak beritahu mak..hahaha..ni tak kol parents takat nak minta duit..hamboi..

Bukan apa..tak salah pun kan..kita ni bujang dan masih single mingle..eh2..masih bawah tanggungjawab parents..kalau apa-apa berlaku dekat korang macam mana..apa salahnya bagitahu dekat parents tu pergi mana walaupun dia tak larang pun...aku dah terbiasa mungkin..tapi kadang-kadang tak bagitahu masa nak pergi dah balik baru beritahu..hehehe..pastu kemain cerita shopping itu ini bagai..mak aku hanya mampu kata 'amboi' je..sorry mak i olss memang suka shopping.

Mestilah dah berjauhan*padahal aku tak jauh pun..hehe*teringat parents kita..walaupun aku macam "ah..tak apalah nanti aku beritahu mak.." tapi mesti aku kol juga mak aku time nak pergi...rasa selamat sikit bila  dah maklum parents..yelah kita mana tahu apa nasib kita di luar sana..gitu ayat aku kan..kawan-kawan aku pun macam tu juga...parents pun risau keselamatan anak-anak juga...betul tak?kalau sesuatu berlaku dekat kita dah lah tak beritahu parents lepastu tipu pula..macam mana??selagi mereka ada sentiasalah ingat mereka.apa motif aku merepek ni..hehe..pokoknya..sayangi,hormati,hargai,ingat ibu bapa anda selagi mereka ada.jangan jadi si tanggang tonggang langgang.






2 comments:

Unknown said...

mesti kene bg tau.byk hal jadi skrg ni.tak terduga.nk best sikit tgk movie 24hours...kes pegi mane2 xbagi tau org ler tu...hehehe
tp bg sape2 yg masih bwg jagaan tu elok la bg tau...yg dh besar pjg pon bagus jgak bg tau...tak rugi pon :)

DilaMilin said...

lebih baik maklumkan jugak kat parents..nanti kalau jadi pape susah nanti..tp kadang2 rasa terikat pun ada..hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...