Monday, March 25, 2013

KAU KUTUK SANA,KAU KUTUK SINI

...ASSSALAMUALAIKUM...



kutuk-mengutuk,mengumpat memang lumrah manusia lah kan..kalau sehari tak mengumpat memang tak sah...kadang-kadang aku rasa aku ni minah hipokrit juga..ermm..mana tak ye bila orang tengah kutuk orang ni..aku dengar..kadang-kadang tu terjoin the club juga...bila aku bersama orang yang dikutuk tadi..aku pun join buka telinga dengar orang ni kutuk orang yang aku join the club tadi..waduh..mengapa ye kita begitu...

sebenarnya..kadang-kadang aku mengutuk orang dengan hati tak rela...ada pula kan kutuk dengan hati tak rela..bukan apa lah..kadang-kadang..ceit,banyak kadang-kadang pula...sorry le eh...hehe..ye lah kadang-kadang macam orang tu tengah kutuk orang..maybe lah orang yang duk kutuk tu memang tak puas hati dengan orang yang dia kutuk..tapi aku yang tak ada kena-mengena pun..tak pasal-pasal turut mengutuk...apa kejadahnya...memang hati aku tak rela nak kutuk..tapi aku kutuk juga..bisikan syaitan tu....sedangkan aku tahu orang yang aku guna bahan untuk buat ketupat tu tak buat apa-apa salah dengan aku pun..dia ok sangat..tapi aku je bila orang kutuk..aku pun nak kutuk sama...

kenapa ye??kenapa??Mudah-mudahan Allah jauhi aku dari sifat suka mengumpat ni...AMIN...sudahnya..lepas aku duk ngumpat orang tadi..aku pula terpinga-pinga fikir..asal pula lah aku kutuk dia tadi..padahal dia sentiasa baik dengan aku...mungkinlah orang itu baik dengan aku..tapi mungkin tidak baik dengan orang yang kutuk dia kan..tapi seriously dia okay belaka...cuma certain attitude dia lah yang agak tak baik..

tapi siapa aku untuk tak suka orang tu..tak suka orang ni..kutuk orang tu..kutuk orang ni..sedang kan diri sendiri tak cermin...bagus sangat ke awak cik izyan??he3...mungkin sekali dari kita mengumpat tak tentu pasal tentang perangai dia yang kita tak suka..lebih baik kita tegur...walaupun mungkin kesannya tak sebaik mana...jadi lepas ni..aku nak kunci mulut aku...hehe..jangan nak anyam ketupat je...dah le orang tu benar-benar tak buat salah dengan aku...kalau ada pun aku ok je...

MENGUMPAT SEPERTI MAKAN DAGING SAUDARA SENDIRI


~setiap manusia melakukan kesilapan..cuma pada mereka mahu berubah ataupun tidak~

corat-coret: tak nak anyam ketupat lagi...nak makan ketupat je..~

10 comments:

nabila biela said...

bwtol sgt2..bawu ni ad kat Fb ade blogger tu sorg sy=uke kutok org..padahal dia xsedar makin dikutok..makin terserlah keaiban dia sendiri...nice sharing dear^^

izyan said...

@nabila bielatulah..kdg2 kite kena sdr diri sikitkan..perfect ke awk tu..hee..welkom dear :)

Anonymous said...

kadang-kadang kita x sedar pun kita tengah mengumpat. AHAHAH

Amaliena Ros said...

borak dgn mengumpat kdg sama naik..hmm

Syamimi Saad said...

kdng tu niat nak sembang je..pastu meleret bukan cite sampai terkutuk orng kan..bila dah hbis smbng rasa menyesal pula..

izyan said...

@Ima Azwanmmg..tulah..kdg2 mulut ni pun..haish..:)

izyan said...

@Alyn Roslanmmg..lg2 bila da bukak kedai kopi..hehe..:)

izyan said...

@Mimie Najibtulah..slalu kite mcm tu..lps nyesal kutok org..:(..

Eyma Zubaidi said...

kan ? biasala manusia awokk ! opss * tetibe jer,k intro luw hye i'm ima salam perkenlaan * :)

izyan said...

@Eyma Zubaidihehe..slm perkenalan..tulah..manusia...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...