Monday, January 28, 2013

Best berkayak dan paddle boat!!siapa suka??

...ASSALAMUALAIKUM..

Asal hujung minggu memang tak tahu nak buat apa...stress haku..huhu..bosan yang teramat sangat...tak ada ke orang nak bawa aku jalan-jalan..nak drive sendiri memang malaslah jawabnya.....ada kang aku tolak kereta tu kang..ni rajin terlampau pula..tapi aku dah penat nak jalan-jalan dekat mall dah 4 hari berturut-turut kot aku merepek dekat tempat shopping..skru kaki nak tercabut dah..best juga kalau buat aktiviti berkayak ke paddle bot..dapat makan paddle pop pun sedap juga...yummy!!ni macam nak pergi kedai beli 10 aiskrim paddle pop..


kalau korang duduk Melaka mesti tahu ni dekat manakan...dekat Taman Tasik kot nama dia..haha..aku duduk Melaka pun sendiri tak tahu nama..sakai sangat kan..Taman Tasik ni dekat sangat dengan rumah aku..tak sampai berapa minit dah sampai..sebab rumah aku pun dekat area Ayer Keroh..ha..sambil nak lawat meh datang rumah..hoho..jadi kalau rasa macam nak terkayak..bahasa aku pun..berkayak...ke paddle boat..pergilah sini..tapi aku sebenarnya paling malas nak kayuh paddle boat tu...lenguh kaki..aku ni kalah orang tua sengal-sengal bagai..mereput gamaknya..


aku paddle boat ni tak sampai 5 minit kaki aku rasa macam dah hilang sebelah*extreme*..nak je aku kayuh guna tangan  pula..tapi kang orang kata aku buang tebiat..walaupun aku sebenarnya memang spesis gitu*huhu..*sebaiklah aku bayar time tu untuk 20 minit je kot..tapi 20 minit rasa macam 2 tahun*gila kentang over*..rasa macam kena latih jadi askar*lagi gila kentang over*..jadi rasa kalau rasa tak mampu janganlah nak bayar sampai 1 jam..haha...sebenarnya aku yang lemau...kurang bersenam ni..haish..maklumlah..semangat kesukanan dah tak ada..adeh..


tu dia...gumbira sangatlah tu..padahal kaki pun sama sengal-sengal ubi macam aku...aku pun suka dekat Taman Tasik ni layan perasaan sendiri...haha..ada tu sampai aku geram tengok air tasik tu..rasa macam nak lompat je terjun pastu berenang kuak lentang bagai..parah-parah..tapi air tu dalam omak ai..scary..dalam aku rasa...


dan ada kayak juga...scary nak kayak dekat situ sebab air tasik tu  dalam..tapi aku gagah kan diri*ceh ayat..*disebabkan takde orang nak berkayak dengan aku..aku pula takut nak berkayak seorang maka pekerja lelaki dekat situ pun temanlah..memang kesianlah dia kena dengar aku jerit..aku pun satu bajet berani..bila kayak teringat time aku darjah 5 kot time tu aku pergi camping dekat Pulau Pangkor...berkayak punya kayak dengan partner aku...sekali macam mana boleh terlajak sampai dekat tengah laut da..time tu..Ya Allah..aku tak tahu nak kata apa..sayup je aku nampak orang dekat sana..dah nak dekat dengan 1 pulau kecil dah...tapi aku cool je padahal time tu rasa macam..ntah apa nasib aku..kawan belakang aku dah menangis..aku cuak tapi tak tunjuk...Alhamdulillah..kitaorang selamat..gigih doh kayak balik ke tempat asal..jauh pula tu..time tu..jerung..kayak terbalik..ombak yang kuat semua aku bayangkan...lemau jantung aku dekat tengah-tengah laut tu..

siapa suka aktiviti dalam air ni??bestkan..tapi ada juga yang macam scary...aku sebenarnya pun takut bab2 air ni...gila tak fobia lepas tersasar tengah laut tu..fobia..tapi aku suka...tapi takut..haha..apa tu...serabai tau ayat..


10 comments:

Unknown said...

lyeen pernah ikut kayak...n kayak tu nak terbalik...seram..lps dri tu...sumpah tobat x nk naik dah..ehhee

najihahfara said...

kayak best sangat, nak2 bila kat tengah laut. lagi best even scary gila

izyan said...

@Lyeen:mmg seram..tp kite blom tobat lg..hehe..:)

izyan said...

@najihahfara:mmg...t ttp takot..scary!!hee :)

Cik Mimie said...

bestnye ade tmpat rekreasi mcm ni..tmpt kite xde :(

izyan said...

@cik mimie:tulah..adelah tmpat nk amik angin time bosan :)

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

choki tak pernah buat pun teringin jugak . tapi takot . heh e :)

izyan said...

choki:mmg takot tp best..try lah nnt :)

Nurul Shahida said...

wahh shok nye paddle boat. macam kayuh basikal tak? hihi

dulu ingat naik dekat langkawi. seronok ^^

izyan said...

@shida:best!aah..lenguh kaki..hehe..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...