Saturday, May 14, 2011

DALAM MIHRAB CINTA

..ASSALAMUALAIKUM..

bosan betul lah cuti semester ni kan..duduk rumah ini tak tahu nak buat apa lah..bagi sakit2 kepala lagi adalah..sambil menggemokkan badan...dek kerana bosan..aku pun tengoklah filem islamic dari Indonesia ni..
DALAM MIHRAB CINTA..
aku pun baru tengok sampai part 3 je..tapi dah lompat sampai part last..haha..cerita yang bagus..but ending nya hero akan end up dengan heroin yang kita boleh jangkakan..sikit lebih kurang dengan ketika cinta bertasbih..hero dialah kahwin dengan siapa..tapi jalan cerita dari awal tak sama...oh ye,dan filem ni diapdatasi dari novel yang juga ditulis oleh penulis novel ayat-ayat cinta..tahu kan siapa..

review jap

Film Dalam Mihrab Cinta mengisahkan tentang seorang anak muda bernama Syamsul yang sebetulnya merupakan orang baik, namun karena dianggap dan dituduh sebagai pencuri, akhirnya dia benar-benar menjadi pencuri. Tapi dalam perjalanan waktu dan di tempat yang lain, ia dianggap sebagai orang baik, bahkan dipanggil ustadz. Akhirnya Syamsul yang tadinya berpura-pura sebagai orang baik, benar-benar menjadi orang yang baik.
Syamsul (Dude Harlino) pemuda 20 tahun-an bertekad menuntut ilmu di sebuah pesantren di Kediri, meninggalkan kehidupannya yang cukup nyaman. Disini ia bertemu dengan Zizi (Meyda Sefira) putri pemilik pesantren yang pernah ditolongnya ketika dijambret di kereta, yang kejadian tersebut membuat mereka jadi dekat.
Dipesantren ini Syamsul terusir karena dituduh mencuri akibat fitnah sahabatnya sendiri Burhan (Boy Hamzah). Kemudian karena keluarganya sendiri juga tidak mempercayainya, hingga benar-benar membuat Syamsul menjadi seorang pencopet.
Di tengah kekacauan dan kegelapan hidupnya ini Allah memberikan jalan baginya untuk bertobat dan mempertemukannya dengan Syilvie (Asmirandah) seorang gadis solehah.
Apakah Syilvie nantinya yang akan berjodoh dengan Syamsul ataukah Zizi yang bakal jadi pendamping hidupnya..


OST DALAM MIHRAB CINTA:AFGAN


aku tengok filem ini sebab apa??sebab...hehe..hero dia lah..hensem..haish..gatal betul aku kan..bukan nak menghayati filem tu..

DUDE HARLINO


ye..sangat blurr ah..hensemtau..tapi aku totap setia dengan Ashraf Muslim walaupun dia dah bertunang..haha...*padahal hati dah remok*...

ASMIRANDAH


aku suka tengok dia dalam drama2 Indonesia..comel kot dia ni...babyface..aku tak tahu lah asal aku ingat nama dia..aku ingat ice cream soda..haha..padahal tak ada kaitan..


lagi OST MIHRAB CINTA:DUDE HARLINO&ASMIRANDAH

allowfullscreen="true">


TRAILER DALAM MIHRAB CINTA

allowfullscreen="true">


nak tengok cerita ni..

sila KLIK sini..ok!!

bye2!!

corat-coret:tengah demam2 NUR KASIH ni..tak sabar kot...hehe..




8 comments:

Anisa Hang Tuah said...

kacak
:)

NaEl said...

kite pun tgk cite ni sbb Dude herlino kot :p :p

izyan said...

@Anisa Hang Tuah
hehe..kacak kan:)

izyan said...

@NaEl
x knl pon die b4 ni..knl pon tgk filem ni :)

Yang Bertakwa kepada ALLAH said...

huhu..saya dah tgok abis..hehe :D best giler laaaa....
giler pon x best mcm nie...hehe :D

izyan said...

@Yang Bertakwa kepada ALLAH
heheh..sy pon hmpir hbis..wah!!mmg giler la:)

Qib said...

wahh.. nak donload3 nak donload

izyan said...

@PinQibhehe..download..jgn x download ye :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...