Friday, December 24, 2010

I LOVE MY BLOG:SEGALANYA TENTANG BLOG SAYA by CIK MULAT

..ASSALAMUALAIKUM..

I LOVE MY BLOG

ok..i memang sayang blog i ye..tapi lagi beberapa hari blog ini terpaksa ditinggalkan..dah nak naik sem..jadi mungkin akan update ntah sebulan 3,4 kali kot...nak cerita izyan di tag CIK MULAT untuk join segmen dia ni..menarik ok..siapa nak join..jangan malu2 join ye..sebab cik mulat memang buka semua orang untuk join..


ini banner nya..klik ok untuk tahu syarat-syaratnya

lepas itu di suruhnya jawab soalan,jadi izyan dengan senang hati jawab..memang suka jawab-menjawab ni..
soalannyer ialah :

   Sejarah nama blog dan kisah di sebalik header blog anda

sejarah nama blog ini pada mulanya hanya BELOG IZYAN..lepas itu fikir-fikir macam tergantung je..jadinya tambah SHAMBA..iaitu nama gelaran yang budak dorm bagi..jadilah BELOG IZYAN SHAMA

Berapa kali anda update blog

berapa kali??dalam cuti sem ini rasanya dah banyak entry saya postkan..rasanya satu hari adalah dalam 3,4 entry..bila ada idea je izyan postkan..tak kiralah tak ada orang nak komen ke apa..hehe..dan rasanya izyan dah post 200 lebih kot entry.

Sebab utama anda buat blog.

hanya sekadar mahu mencoret tentang diri..tetapi sekarang tak boleh lagi..sebab ramai yang baca kan..

5 pekara  mengenai blog anda yang patut di ketahui

jeng..jeng..jeng...apakah??hehe..susah gak soalan ini..takut terpuji blog kalau tersalah terpuji diri tuan blog..hihi..

*blog ini wujud pada 23/8/2009 jadinya blog ini sudah 1 tahun,2 bulan & 1 hari menurut si daisy path tu lah..tapi macam tipu je...

*blog ini hanyalah sekadar blog picisan*merendah diri sikit*..blog ini kebanyakkan entry dia hanya berkisar tentang kehidupan penulis blog ini*huhu..aku pun tak tahu macam mana blog aku boleh hidup dengan membebel hal sendiri..XD~*kadang-kadang blog ini ada lah juga mengupas beberapa isu menarik..*ceh2*..

*blog ini pada mulanya ada 2 author..kawan izyan..tapi tiba-tiba dia kata tak nak jadi author sebab dia tak reti nak blogging..haiz~~hangin gak aku..hehe..

*blog ini ada pasang iklan nuffnang..jangan lupa klik2 kalau nampak dia muncul*kenyataan simpati pinta orang klik nuffnang..haha*

*bahasa dalam blog ini mungkin sekali sangat sengal..ataupun agak kasar??kerana tuan punya blog sangat excited bercerita..dan maaflah jika ada penggunaan kata "aku"&"kau" tidak menyenangkan..tapi penggunaan "aku"&"kau" ni bila izyan cerita pasal diri sendiri..baru korang rasa macam izyan cerita depan korang kan kan??

 5 entry terbaik di blog anda yang patut di baca( senaraikan entry itu beserta link)

entry ini tak lah terbaik...tapi memang patut di baca untuk hiburkan hati korang..hehe..aku suka entry aku yang ni..XD~~puji entry sendiri..


3 pekara yang tak dapat di lupakan sepanjang berblogging.

apa ye??ada di serang cik anon,lepas itu..dalam masa sebulan cuti followers  bertambah sebanyak 600..& dapat pula 1000++ followers..thanks

10 blog kegemaran anda.

huhu..ape ye..

Ok..lagi 4 tak boleh nak fikir siapa..hehe..yang pasti ini blog izyan harus kunjung ke sana..

5 tips yang anda nak kongsi kan dalam berblogging ini.

-TEMPLETE:kalau boleh templete itu biar yang ringkas sahaja& widget tersusun kemas jangan terabur sana-sini..lagi satu haruslah blog itu senang loading..sebabnya bila berat memang lambat...bengang ok!

-BAHASA:bagi maksud saya..korang janganlah mencarut atau sebagainya..lepas itu kalau boleh tolonglah jangan guna short form yang mengada-ngada..sebab nak baca pun kang orang meluat..tulis je penuh2..boleh kan??

BLOGWALKING:rajin2lah blogwalking kalau nak orang datang blog awak..kalau nama blog awak memang sudah dikenali mungkin tak kisah lah kan..sebab sentiasa ada yang datang blog dia..

AUTOPLAY MUSIC:rasanya dah banyak blog dok pertikaikan pasal autoplay ni..tapi disebabkan ini hak masing2..mereka still guna autoplay music..tapi seriously ye..sakit telinga!!hehe..kalau bukan banyak2 blog..semua blog tu ada lagu..jadi lagu remix pula tak pasal2..

ENTRY:Varitieskan entry anda..bukan hanya pasal life anda sahaja..melainkan anda dah popularkan...mungkin sekali ada pasal diri anda cuma cuba jadikan cerita itu lebih menarik*sangat poyo ye aku..hehe*

 sejauh mana anda sayang blog anda.

jauh sangat sayangnya..sampai bangun tidur tak gosok gigi terus on lappy tengok blog & balas blogwalking orang..haha..

 3 sebab kenapa perlu datang/berkungjung ke blog anda

-blog ini cantik templete nya..sedap mata memandang...nak loading pun tak lama..percayalah kata-kata saya..kalau lama korang jangan datang lagi..hehe..

-entry dekat blog ini pasti menggembirakan korang semua..sebab tuan blog ini agak over ceria&excited bila tulis entry..mereng  agaknya dia ni..hehe..

-jika berkunjung ke sini pastilah tuan blog ini akan balas balik kunjungan dan follow siapa yang follow dia..lepas tu...10 kali pergi dekat blog korang dalam masa satu hari..hehe..dan tuan blog dia comel..silalah datang selalu kalau nak tengok tuan blog yang comel..haha..


ok and last tag kepada 10 blogger:

MISI MENCARI 10 BLOGGER BERTUAH..UNTUK JOIN!!JANGAN CUBA ELAK OK!!HEHE

&
semua followers..

jom support segmen CIK MULAT ni!!

corat-coret:ingin mencari ketenangan...

p/s:maaflah kalau den terpuji blog ni lebih2..hehe..










14 comments:

Fiqah Alias said...

yeaayy!! fiqah kne tag..!! suker3..insyaallah pasnie fiqah wat yer...skrg fiqah kne turun dapor dlu..nk kne masak..huhu..thanx ehh..=) luv u dear..

Yang Bertakwa kepada ALLAH said...

thanx :)

Zeanne said...

pnjg nye asgnmnt..he he ... insya-Allah ada kelapangan anne buat ye sis..thnx fer tagging :D

izyan said...

@Fiqah Aliashuh..yay!!ok..join taw fiqah :)

izyan said...

@Hanisah anAk BiLaL OmaRwelkom :)

izyan said...

@aNnE
snggah d sini :)

+qasih nadira+ said...

menggigil tgk soalan~mencabar betol!hehehe~tq tag tau~sy akan buat!
n__n

izyan said...

@ qAsiH naDiRa hehe...ada bran???:)

Reen azreen said...

fuh di tag yer..hahaha insyaallah akn dibuat..tp dis week busy sket..mari berjimba-jimba dulu...nnt reen bwat k..TQ dear

izyan said...

@Reen azreenhehe..ok..jimba2??mari!!kah3 :)

Fiqah Alias said...

dear..fiqah dh wat dh..hee~ sori lmbt ckit..terlupa plak ada hutang ngn izyan plak nie..hehe..jom2 terjah cni ehh...

http://fiqasaila.blogspot.com/2010/12/i-love-my-blogsegalanya-tentang-blog.html

izyan said...

@Fiqah Aliasthx dear..hhehe :)

Shahada Fauzi said...

sape lagi nak puji blog kite kalau bukan kite sendiri kan??hehe..

anyway, nice blog u have..teruskan berblogging..^_^

izyan said...

@♥CIK SHA♥yup..tol tu..hehe..thx :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...