Friday, December 24, 2010

Aku tak cantik&tak pandai bergaya

..ASSALAMUALAIKUM..



tajuk aku nak best je kan...tapi dari segi tajuk ada keluhan di situnya..aku bukan apa..aku tak suka lah bila kawan aku ada perasaan begitu..sekarang ini balik-balik cakap pasal cantik..dekat dalam dunia blogger ini pun sendiri kan asyik cakap pasal cantiklah..blogger itu cantik sebab itu dia femes..seyes..ingat yang cantik je ke femes??eh2,tapi blogger yang hensem belum jumpa lagi pula rasanya..hehe..ada siapa rasa dia blogger hensem???angkat tangan sikit!!nak minta sign sekali..huhu...umum semua sudah tahu yang cantik itu subjektif..kecantikan dilihat dari pandangan yang berbeza bagi semua orang..memang lah tak dinafikan kita suka tengok yang cantik-cantik,yang hensem2..yelah kalau budak kecil hensem..nak juga aku ajak dia kawin..nak tak dik??hu3...tapi bukan lah yang tak cantik itu langsung tidak dipandang..mungkin sekali anda tidak cantik..tetapi ada orang yang menganggap anda cantikkan,manis,ayu..kerana cantik itu subjektif ok..

jadi buat kawan aku..kau tak payahlah nak merendah diri..kau tak payahlah nak rasa malu sebab kau tak cantik..itu cuma perasaan kau je yang kau tak cantik..hitam manis atau apa..bagi aku kau tu sweet ok..warna kulit itu hanya sekadar warna sahaja..pandangan orangkan berbeza..ada orang anggap yang berkulit putih itu cantik&dan ada orang lebih tertarik dengan orang yang berkulit hitam manis..so janganlah kau nak merendah diri sangat ok!!aku seyesly sudah bosan dengan isu cantik ni..buka blog..pasal cantik..menyebabkan aku pun rasa nak wat plastic surgery tahu tak??ho3..ish..haram ye...ok..aku faham perasaan kau..dan aku tahu aku tak berada di tempat kau(statement macam aku cantik lak..haha)..tetapi..ini semua ujian dari ALLAH..setiap yang berlaku ada hikmahnya..kalau kau kata kau hitam manis..yelah..nanti bezday kau..aku hadiahkan kau set produk pemutih muka yang mahal sekali..ke kau nak Fair&Lovely je??hehehe...aku gurau je ok..paling utama bersyukur dengan apa yang kita ada ye kawanku sayang...dan hati&akhlak yang baik..

ok..tak pandai bergaya???kau ingat aku pandai bergaya ke??haha..aku ni pun agak selekeh juga kau tahu tak??tapi aku tak nafikanlah aku pun gilo fesyen juga sekarang..haiz~~sudah namanya perempuankan..fesyen dan perempuan memang rapat sangat sekarang ini..tapi ada juga wanita yang tak kisah semua hal fesyen..pada mereka tutup aurat yang penting..ah..kau tak payah lah nak tiru gaya aku ini pakai selendang ke hape..kau punya penampilan dah ok tahu tak!!jangan nak ngada-ngada nak jadi lebih vougue dari aku..hehe..kau dah cukup baik dengan imej kau sekarang ok..aku tahu memang terdetiklah sedikit perasaan yang kau juga nak bergaya..tetapi imej kau sudah cukup bagus..lagipun bukannya kita harus bergaya sahaja..berpakaian kemas suadah cukup elok..betul tak??

ye..kata2 terakhir aku..just be urself..orang nak kata apa..suka hati dialah..jangan risau sangat pasal kecantikan..baik hang study betul-betul jadi nurse yang berjaya..lepastu jangan lupa usha doktor..lepastu  ushakan untuk aku sekali..aku pun nak kahwin dengan doktor oo..haha..ok sengal...

corat-coret:ini entry untuk kawan aku yang didatangi isu cantik&bergaya..






19 comments:

Rara Farah said...

kdg2 ase rendh diri pd diri sndri

AmyZana said...

betul tu...tp skang ni kbyknnye nilai org dr pandangan luar jer...

myssmie said...

btul kata amy! huhu... skng org nmpk luaran je, dalaman xnk lak kaji..
suka ayat :: JUST BE URSELf:: =)

**HYA YG CNTEK JE KE LAYAK JD PEMES??
HURM..DUNIA~

izyan said...

@Rara Farahjgn kite rase rndah diri ok..stiap org ade kkurangan&klebihannya..prcayelah ALLAH ciptakan kita dgn smpurna :)

izyan said...

@AmyZanaye..btol tu..izyan pon sdiri kdg2 begitu..

dabuldahi said...

biaq tak cantik. jangan perangai huduh.

izyan said...

@myssmiehuhu..just be urself ok!!

izyan said...

@dabuldahiyup..btol..tp klo x cantek..prangai pon jgn huduh juga..huhu..

sugar2 kapas strawberry said...

semua org cantik.setiap org melihat kita dari sudut berbeza. Beauty is lies in the beholder of eyes

izyan said...

@sugar2 kapas strawberryye,sume org cantek..hny pade pndangan manusia saje pbezaanya.. :)

Hakim Zailan said...

ni blogger hensem dtg..wakakkakaka..
(prasan)..hahha...
nice entry,sokong!

izyan said...

@~hAKim ZaiLAn~akhirnye ade juge blogger ensem mncul..haha..TQ~~ :)

Un Phat Lee said...

ehem.haha

fifianggun said...

just be ourself.. goes with the brain not with the pretty but stupid,,,,kan?itu lagi cntik

izyan said...

@Un Phat Leeha?? :)

izyan said...

@fifianggunyup..btol tu fifi :)

syieda_syaada said...

anda di tag.. :)

izyan said...

@syieda_syaadaowh..ok :)

NJihe.am said...

Salam singgah, yup betul3x. Biarlah kurang cantik di mata manusia tapi di sisi Allah sentiasa cantik. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...