Wednesday, November 24, 2010

oh!!kawan aku sayang kau..

..SALAM...

intro2..intro mesti bebel2 dulu barulah story pasal  tajuk yang sebenarnya...aku tahu yang selalu datang jengah-jengah tepi pintu blog aku ni mesti tertanya-tanya..aik??budak ini demam ke apa??mana pula demam korea dia..tiba-tiba lagu dah bertukar..haha..aku pun pelik sejak bila pula aku ni minat lagu melayu..ini semua gara-gara dengar dekat blog-blog orang juga kan...haish...tadi tengok video Elyana kahwin..cantiklah dia..lepas itu tengok pula Heliza Helmi yang comel lagi cun melecun,tertarik,menawan,gorgeous,ayu..banyak pula..hehehe..dia nyanyi lagu InsyALLAH...best2..tapi ok lah..hehehe...kawan oh kawan...cerita tentang seorang teman ni...aku bukan nak mengaibkan dia..lagipun aku tak ada pun bagi tahu dia ni siapa...ini sekadar untuk share...kadang-kadang kita punya percaya kawan-kawan kita....tapi..kawan yang kita percaya..sangat mengecewakan kita..dia berpura-pura depan kita...padahal dalam diam dia tikam kita dari belakang..sedihnya aku dengan kawan begini...serious sedih...sudah lah buat salah dengan kita tapi buat-buat cool pula...manusia apakah kau??apa kau tak punya hati dan perasaan??

sebelum aku mulakan cerita aku ni..ini pelakon-pelakon utama dan tambahannya..he3..

PELAKON UTAMA

KAWAN1-duit kena kebas
KAWAN2-yang buat salah

PELAKON TAMBAHAN

KAWAN3-kawan aku yang tak bersalah
AKU!!hehehe..

cerita tentang KAWAN 2 aku yang buat salah ni..orangnya..mak ai..memang menantu pilihan ramai..lelaki kalau pandang memang sepulu,dua puluh empat kali pandang ah.tak berkelip-kelip..tapi kalah lah dia kalau Heliza Helmi dekat sebelah dia..sebab Heliza Helmi comel gila..sampai aku pun memang tak boleh manandingi kecomelan dia..hahaha...KAWAN 2 aku ni memang cukup sopan-santun..lemah-lembut..kalau kena tiup angin pun memang dah sampai Brazil dah..silap-silap sampai dekat depan rumah Kaka kan...cakap sopan-santun...even ramai orang kata aku ni sopan-santun..ala-ala menantu pilihan ibu-ibu diluar sana..tapi kesopanan dia memang mengalahkan aku..hehehe...orangnya cantik,ayu lagi tu...kalau masuk Gadis Melayu memang boleh sangat lah...tapinya dengan hanya ciri-ciri luaran tak boleh dinilai..kerana hati dan perasaan dia memang bukan yang aku sangkakan..begitu juga dengan perangai sebenar dia....

duit..duit..oh duit..memang bisa mengaburkan akal fikiran manusia...aku ni kalau nampak duit even 1 sen pun aku kutip..nanti nak pi shopping dekat JUSCO..hehehe...aku selalunya dengar cerita dari orang yang kawan-kawan dia amik duit dia dalam bank..tapi kali ini..aku pula hadapi sendiri..sebenarnya bukan duit aku yang kena kebas..tapi duit kawan rapat aku sendiri..jadinya...


eh2..budak ni pun sibuk nak tahu cerita aku..ish..sana2..pegi main guli..

jadinya....sudah dia kebas duit kawan aku..lepastu cuba-cuba pula menuduh aku dengan KAWAN3 aku tu yang kebas..aku tahulah besar kemungkinan kami yang buat kerja kebas2 ni...sebab kami rapat dengan dia..tapi berdasarkan masa kejadian,tempat...itu semua salah kau lah minah...cuba pula pura-pura tak bersalah..orang siasat dia..dia pula yang siasat orang balik..apa kes..awak tak layak okay...KAWAN1 aku ni bagilah aku dengar rekod perbualan dey all sampai si minahchi kuih koci ni mengaku yang dia  kebas duit KAWAN1 aku ni..haiz~~geram den dongar...memang saje je buat2 tak bersalah..tuduh2 den pula..padahal ada bukti yang kukuh..nasib baik KAWAN1 den ni memang pandai cakap..maklumlah dulu-dulu tyme sekolah masuk bahas kan..jadinya sampai mengku KAWAN2 ni..sudahnya bila minta ganti balik duit2 yang dia kebas...dia macam marah pula..katanya KAWAN1 aku ni desak2 pula..ngok ngek tol..dia buat salah...pastu nak kata orang macam itu lak..amount yang dia keluarkan..ish2..kang aku cakap ada pula yang jatuh kerusi ke..tersedak murtabak ke..jadi aku tak nak cakap..hehe..memang amount yang tak boleh di maafkan nye...
jadinya...korunk hati-hatilah keluarkan duit tu..tutup-tutup sikit bila masukkan pin number..yelah..kita mana lah dapat agak kan benda2 camni berlaku dekat kita...duit mungkin boleh diganti..tapi sakit hati,kecewa dengan kawan pula macam mana...memang sakit hati...even tak tahu apa motif dia..tapi rasanya da kaitan dengan pakwe dia..haish..oh!!kawan aku sayang kau...tapi kenapa kau begitu..yang peliknya mata dia memang power ye..sungguh liar..huhu...sebenarnya..ni je lah aku cerita panjang gila pula entry aku ni...lagipun kalau aku cerita lagi detail..memang 3 muka surat ni..huhu..dah pula buat cerpen dah...jadinya lepas ni nak simpan kad bank aku leklok...benda dah nak berlaku..siapa sangka kan...kawan sendiri pun tikam kita..jadinya..aku just harap dia berubah lah..dan dia tak buat dekat orang lain...dia patut bersyukur sebab kawan aku tak ambil tindakan apa-apa tapi selesai cara baik...baik sungguh kawan aku tu..malah dia pun minta dengan cara baik..tapi hati keras si KAWAN2 memang tak boleh dilembutkan..still keras..ketok kang baru taw..hehehe..peace!!!


story credit to:KAWAN 1..hehehe
corat-coret:makan ketupat lagi best..hehe...

.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...