Thursday, February 7, 2013

SELESA HILLHOMES & GOLF RESORT:FAMILY GATHERING

..ASSALAMUALAIKUM..
Aku baru tinggalkan blog aku sehari tapi rasa macam seminggu..gedik sangat tau..jadi aku baru balik dari family gathering dekat Selesa Hillhomes Resort di Bukit Tinggi Pahang..siapa pernah pergi dekat sini??angkat kaki!!huhu..musim perayaan ni memang tak usahlah buat perancangan nak jalan-jalan..jem kemain..aku pula roti je ada..jem nya tak de*melalut jap..*time ni mmg terserlah siapa penyabar ke tak..yang banyak merungut tu memang tak sabar..hehe..suka hati aku je cakap gitukan..tapi demi keluarga..gunung-ganang sanggupku redah lah..gitu..very penuh kasih-sayang..


ha..tu dia..kawasan resort dia..resort dia dekat bukit..huhu..namanya Selesa HILLHomes kan..tapi tak ada makna sejuk-sejuk macam dekat Cameron Highlands tu walaupun dekat bukit..dari resort ni kalau nak pergi Genting Highlands dah dekat sangat dah dalam 20 minit gitu..dan juga Japanese Village...grr..tapi tak sempat  nak pergi..ayah aku ada hal..terpaksa balik..sob..sob..sedih ooo..baru berangan nak pakai kimono tu...mesti aku cantik nanti*perasan..*sedih tau tak dapat pergi..sebaik aku ada kimono cardigan..pakai tu je lah..hahaha..

dalam apartment ni..rupa ginilah..



tudia...kawasan dari balkoni apartment aku..very the hijau tau..muka aku je sakai..baru bangon tido..hehe..

Resort ni pun ada pandang golf..jadi siapa-siapa suka main golf..rasa nak cuti-cuti apa lagi menginaplah dekat sini..apa yang mungkin best dekat sini ada banyak aktiviti yang kita boleh buat..seperti tidur..ok ni aktiviti aku je..hibernate 12 jam sehari..aku baby pula..hehe..ok...ni semua poyo..Antara aktiviti dekat sini

Telematch Games- Treasure Hunt - River Trekking- Jungle Trekking - Night Games- Fun Camp- Netball-Volleyball - Football- Sepakraga-Explorace

tapi kitaorang hanya buat aktiviti Telematch dan Explorace dan semua aktiviti di atas haruslah kena bayarkan u olss..jadi hari pertama after check in,makan tengahari semua...lepastu we olss ada explorace..group pun dibahagikan..very lembab tau otak aku nak berfungsi time mission pertama tu..jawab 20 soalan berdasarkan peta dia bagi..dan mesti betul 10 ke atas baru boleh lepas untuk ke checkpoint 1..



diberi taklimat sbelum tu..



fokus sangat tau dengar taklimat..padahal satu pun tak maksud kepala haku..





gigih gila..otak aku time tu nak mereput lak..dah lah tengah panas lak..20 soalan..10 je grup iolss betul..haha..sebaik lepas..tapi grup last..sadis!!grup last pon last lah..asal aku bahagia*paling tak ada semangat..hehe*aku redha la..u olss ni pun..jadi dah selesai jawab soalan mengarut tu..we olss pergi ke checkpoint 1..terel sangat i olss pakai selipar wedges aku tu lari ke hulur-hilir..biasalah..dah 2 tahun lebih aku redah guna sliper tu dekat uitm Lendu yang berbukit-bukau tu..so no hal la..hehe..checkpoint 1 cari bola golf..bangga mak jemah tau..i olss jumpa bola golf tu..time kasih lah dekat encik bangla tu..jasa anda besar sangat..

lepastu dah dapat tu apalagi larilah ke checkpoint 2 sampailah habiskan hingga checkpoint 6..selesai soalan math yang simple2 je..tapi ada tu klu dia aku tak faham..time tu nak kena guna otak lak..hehe...bengong aku tau dibuatnya lari naik,turun bukit..memang sekarang ni kaki aku sakit gila..sengal2 yang amat..1 hari pergi tapi 2 kaki sakit...huhu..tapi tanpa mengenal erti kalah...ceh ayat aku..grup aku tadi last kan..lepastu dapat nombor 2!!hebak tak..of coz la..



penat dah semua



berdebar...dup..dup..pemenangnya...ok grup aku no 2..



muke sebelum explorace..gitu..ceria tau..


selepas explorace terus rupa 20 tahun lebih tua dari muka asal..hehe..


tak faham aku budak 3 orang ni..motif je..hehe..


tudia...potong keknya..for jan and feb babies..baby gitu..

dekat resort ni memang banyak aktiviti boleh buat...kalau nak buat teambuiling pon boleh kot..so rasa-rasa nak pergi bercuti sambil beraktiviti dengan family pergilah sini..sesuai buat gathering..

panjanglah pula entri aku..haha..sorri banyak gambar..besok aku nak buat part2 punya lak..hehe..melampau tau..terima kasihlah gambar dari kazen1 i olss..

nak tahu lebih lanjut pasal resort ni klik ni SELESA HILLHOMES & GOLF RESORT 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...