Monday, January 14, 2013

PICTURE EDITOR:XIU XIU..I LOIKE!

..ASSALAMUALAIKUM..

sejak  akhir-akhir ni sibuk nak mengedit gambo..dulu time project multimedia tak mau pula edit-edit bagai bila kena buat cover CD..siap nangis-nangis hentak kaki sambil lari satu kolej...stress konon padahal ah hamik je lah gambo mana-mana lepastu pepandai lah..hehe..

kalau siapa guna smartphone ke tab ke..segala jadah teknologi canggih yang boleh sentuh-sentuh*ouch...gatal..hoho*mesti tahu application xiu xiu photo editor ni..aku tak habis2 dok nak mencantikkan muka aku dekat gambar guna kejadah application ni..dekat handphone ntah sibuk nak edit gambar je keje..hehe...jadi aku pun dengan tak faham kejadah  apa application ni punya bahasa...maklumlah dalam bahasa cina..manalah haku nak paham..lepastu..gigih gila tak cukup dekat handphone nak juga dekat laptop..pastu aku pun dengan kerjasama pak cik google..menjumpailah xiu xiu ni untuk komputer version..ok..nape aku kuno benar...haha....haish...apalagi dah jumpa download lah software dia kan..


software ni in chinese...tapi tak susah pun nak guna..sebab korang guna je lah naluri dan kepakaran hentam taram korang untuk edit gambo korang tu...boleh macam itu pula kan..jadi aku pun gunakan bakat main taram hentam keromo aku dengan mengklik segala button yang ada..pastu buat2 baca konon paham...pastu tekan lagi..kali sesat tahap gaban..pastu dah klik pangkah terus..hehe..tapi simple je photo editor tu tak perlu paham pun bahasa cina tu..


aku suka sebab ada banyak pilihan untuk edit gambar kita..dekat yang tepi tu semua korang pilih lah..pasti gojes lepas korang punya gambar di edit..hehe..

after edit


ok..stress level...9999.99%..aku nak pergi kim jong kook punya fanmeeting dekat singapore..tapi ada kelas haritu..sodih..sudah..aku dah terbabas kpop pula..hehe


dan banyak lagilah..tekan je yang dibulatkan tu..memacam lah boleh edit..hehe..oh..aku sangat boring..dan tak de keje..padahal kena study sompat merepek blogging ha..hehe..siapa nak photo editor ni cari je dekat google pastu download..semudah 1,2,3..hehe..:)





3 comments:

FarhanahAdzlan said...

pernah juga guna xiuxiu ni but smentara jee hanya sebab bahasa die chinese pening jugak hahaha. tapi best bila edit gmbar kat situ :)

izyan said...

@FarhanahAdzlanhehe..mmg memula x pam..pastu buat2 pam je..tp mmg best edit kt situ :)

izyan said...

@Aimi Wardina ♥insyallah..klo ade mase..akak join :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...