Thursday, November 15, 2012

geli hati dengan 'cinta monyet'

..ASSALAMUALAIKUM..



Cinta monyet??bukan aku kata korang monyet..cinta monyet comel gitu kan...huhu..orang putih kata apa 'puppy love'..ok nak juga versi omputih aku ni kan...Cinta monyet adalah istilah informal yang bererti perasaan cinta yang terjadi antara sepasang anak muda yang masih dalam masa remaja..ha dah kan aku main copy and paste dari wikipedia..memang hobi aku melawat wikipedia tu..hehe..tapi sekarang bukan muda remaja je..yang bebudak sekolah rendah..baru sunat pun sibuk nak bercinta cintun..coupling bagai..bila aku fikir..yah..fikiran budak sekarang maju sangat and bertambah pula dengan sekeliling mereka yang buat mereka terpengaruh..

bila login facebook,twitter..kalau tak status cintan-cintun,post bunga-bunga gitu..maklumlah dalam hati ada taman nyah memang tak sah..bukan nak kata apa sebab aku ni jeles ke sebab i olss single..hoho..sebenarnya i olss..tengah menunggu orang pulang dari belajar je..kalau ada jodoh...ada lah..gitu..ke situ pula aku..kekadang aku geli hati dengan status adik-adik di bangku sekolah ni tentang cinta..emo sungguh..kalau dah single...lagi lah meluah perasaan sedih,lonely dan seangkatan dengannya..aww...budak-budak sekarang hati memang berbunga-bunga..bunga raya tak apa juga semangat kebangsaan...ni mungkin berbunga-bunga ros kot..hehe...bukan lah aku tak pernah couple..pernah..zaman sekolah gak...bila fikir..memang lah indah gitukan..awak,saya,i,you,sayang,baby gitu..romantis sangat ko...tapi budak2 sekolah sekarang couple pun dah maju papa,mama...baby,yang bagai...jangan sampai melayang dah..hehe..

aku bukan lah nak mengkondem orang...cumanya..adik2masih muda remaja gitu..lainlah aku ni..single tapi tak risau hape2...umur bukan muda sangat pun..pejam celik pejam celik..besok dah 40 tahun..haha..tu kalau aku guna laci nobita tak pun minta bantuan doraemon...bila baca status,blog diaorang how can they be so serious about love??kan english aku dah keluar*oh my english!!*bila aku ni pun ha...nak mengatakan ye untuk sesorang pun susah...nak kata sayang lagilah...harapan..harapan menjadi layu..bukan kita nak buat orang terluka..aku kata..kalau ada jodoh ada lah..



aku faham perasaan mereka...hehe..tapi aku tetap geli hati dengan statement cintan-cintun mereka..jahat aku ni..like seriously mereka sangat serious..aku ni ha..dulu couple pun biasa-biasa je..kalau tak reply mesej selepas 2 jam tak sah..tak pun besok baru reply..kejam kan??bukan apa..biarlah si dia rindu-rinduan sikit dengan aku..haha..padahal aku rasa dia macam nak baling batu je aku...jadilah..adik2..apa kata belajar dulu..hehe..cinta2 nantilah..dekat universiti ni berlambak ha..tapi sebenarnya tak pun..haha...yelah hot stuff semua yang dah berpunya..sengal sangat aku kan..kalau asyik dok runsing fikir cinta..fikir pasal si dia..baik fikir pasal upsr nak dapat 5A,PMR kena dapat 9,8A..SPM kena dapat sebanyak A yang kau bolehlah hehe..dari sibuk fikir..dia ni merajuk..dia ni marah..betul tak??nyusah jiwa raga je..hidup kita bukan seorang,sunyi sepi tanpa cinta manusia..cinta ALLAH kan ada??



cinta monyet???apa korangnya pendapat??

p/s:sori merepek pepanjang...mood:merepek keke..


2 comments:

Unknown said...

Zaman cinta monyet paling kelakar bila dulu zaman sekolah kita bertepuk sebelah tangan. Tiba2 dah abes sekolah, dia mai nak kat kite. alahai~~

izyan said...

@WaneyRedzahaha..gitu pula...jual mhl pula org tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...