Monday, July 18, 2011

sentaplah kau sambung degree...

..ASSALAMUALAIKUM..

sentap mak nak!!huhu...walau pun sentap2 hati aku..ingin aku ucapkan tahniah kepada kengkawan yang dapat melanjutkan pelajaran ke pringkat degree...u ols memang terbaik ok..kita sama2 terbaik..haha..

haiz..mulalah benda bukan-bukan terlintas dan merangkak di kepala ku...mengapa dulu aku tolak matrik..yelah jalan pintas ke degree..betul tak??

tapi itu semua hanya tinggal masa lalu yang aku tak boleh aku kenang-kenang walaupun ianya merupakan masa lalu yang pada asalnya merupakan keinginan asal aku...tapi mungkin bukan ianya hanya sekadar impian..tetapi ada lagi impian baik yang boleh aku kejar...impian yang lebih baik yang telah ku sematkan dalam diri yang dikurniakan dariNya...

sukar juga nak ditafsirkan bila kau kena berada dalam satu tempat yang kau tak suka dan mengenepikan impian asal kau...
kau kena alami segala yang berkaitan dengannya...
kau kena selaminya..hati kau rela tak rela..kau harus juga...
mengingatkan diri sendiri..jangan kerana tak rela..acuh tak acuh pula kau berikan...
mungkin keterpaksaan yang sebelum ni aku tidak relakan kini menjadi kerelaan lalu menimbulkan keikhlasan..
maka setiap ujian yang aku terima...Alhamdulillah..aku masih boleh bertabah..tiada orang yang tidak diujikan??

aku tahu mesti ada  budak2 diploma yang dapat offer matriks ke hape yang cepatkan diaorang ke degree mesti menyesal,ter'jeles'sesikit..haruslah..sikit je hanya secubit garam..macam banyak pula kan..itulah semua rezeki memasing..betul tak??no kata sesalan...nasihat untuk diri sendiri..yang kadang2 rasa give up...pastu fikir betul ke pilihan aku ni..tidak apalah sekiranya sering di uji..itu semua ujian dariNya..tandanya dia menyanyagi hamba2Nya..aku bukan diuji berat hanya ujian ringan sahaja..betul tak??kan..tetibe..aku buat sesi terluah perasaan..huhu..mungkin ini pilihan terbaik untuk kita..betul tak??




tapi I tak perlu risaulah u ols..Insyallah..kos i ni demand sikit jobs nyer..huhu..gedik lak aku..
dah tak payah nak sesal2 ke hape aku ni kan..dah sem3 pun nak sem4..gedik2 nak sesal bagai..lompang gak eh..huhu..

corat-coret:AJA2!!FIGHTING!!

p/s:Juvana..cikgu Daim..omjaayy..nsem!!haha :)




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...