Saturday, July 30, 2011

berangan se angan-angan mat jenin..

..ASSALAMUALAIKUM..

cuti mid-sem yang seminggu dipenuhi dengan assignment bertimbun-timbun..tak dapat belajar langsung sebab memfokuskan nak buat projek multimedia..habis lah naik cuti ada test..hape aku nak jawab..huhu..

dulu masa kecil-kecil seingat aku..aku agak suka berangan juga..terbongkar sudah kan..agak-agak ada jugalah aku punya gaya-gaya berangan gedik-gedik macam dalam drama-drama melayu tu...ha..macam itu lah...tak salah nak berangan kan..tapi biarlah angan-angan jadi realiti..supaya tak de le rugi masa...tak lah orang kata apa...mat jenin lah kau ni...



ha..tu dia!!!bila budak computer sains cuba menunjukan ke AD an dia...haha..memang tak tahu rupa apa...rasa nak sorok dallam tempayan lepas publish keburukan hasil kerja aku yang memang..mak ai..tak terkira ketidak cantiknya...takpe lah kan...tapi aku sendiri tak leh tahan tengok keburukan yang aku buat tu..hehe...

ha,itulah dia kisah mat jenin yang aku cipta...sangat lah kan..kisah mat jenin yang asal dia berangan atas pokok..berangan jadi kaya bagai dan akhirnya tergolek sia-sia dari atas pokok itu...mat jenin aku pula..dah lah tak ada badan..leher lagilah tak ada..haha..mahu pula aku nak buat pokok..memang tak lah..mat  jenin tu ha..berangan konon mahu kawin anak orang kaya,ada duit banyak and rumah banglo gitu kan..tapi hakikatnya hanya angan2 sahaja dia duduk dalam rumah kecil je..rumah tu pun muat kepala dia je..haha...terserlah ketidak kreatif aku di situ ye..

walaupun apa pun..kita ni jangan asyik nak berangan tak sudah..kalau kau asyik berangan nak naik  kapal terbang..kau ingat boleh dapat ke kalau tak book flight..jangan harap lah..dan kau ingat boleh kau makan kalau kau tak masak..jadi apa yang kita lakukan atau inginkan mungkin sekali merupakan angan-angan..tapi janganlah ianya  terus dijadikan angan-angan...capaikanlah angan2 itu..betul tak??aku tak mahulah jadi minah jenin..hee...

siapa kuat berangan??angkat tangan!!

corat-coret:hai lah..mat jenin..

p/s:dah nak habis cuti...



4 comments:

Puan Surina Rashid said...

hehehehhehehe... ;p

tomato said...

kekadang berangan tu prlu jugak biar kita makin semangat .. hehe :)

izyan said...

@cik sitiheee :)

izyan said...

@tomatobtol tu..tp berangan..berangan gak..jgn lupe wat kan..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...