Saturday, April 30, 2011

kenapa berblogging???seronok ke??

..ASSALAMUALAIKUM..


kembali berblogging semula..gerakan blogging secara gerila time cuti semester aku bermula..hehe..lama tak blogging dan buat blogwalking....kesibukan sebelum ni menghalang segalanya...wah!tiba-tiba skema tak hengat pula aku ni kan...

KENAPA BLOGGING???SERONOK KE??

kenapa ye??..ermm..kawan-kawan aku yang baca dan masuk blog aku selalu tanya kenapa blogging??and seronok ke blogging ni???

aku blogging pun pada asalnya...aku pun tak tahu kenapa..hehe..yelah masa aku start blogging time form 5 dulu...pemikiran pun sempit lagi..yeke???hehe..aku just nak blogging sebab tengok orang lain blogging dan aku nak tahulah juga blogging itu macam mana..dan paling yang aku nak sekali time tu edit blog aku lawa2..haha..last sekali blog aku ni simple je..i bukan pandai sangat bab edit2 ni..yelah..masuk dulu time baru blogging..sibuk je nak letak semua mak alah widget,bling2,shining2 ntah apa ntah yang hanya bisa melambatkan loading blog aku...bila dah semakin meningkat usia..wah!gitukan..aku nak blog aku nampak se simple yang mungkin but kemas...aku tak tahu macam mana rupa blog aku sekarang..but puas hati lah..even sebenarnya selekeh..hehe..

kawan-kawan aku pun sekarang ramai yang sudah berblogging..ada yang kata dey all start blogging after selalu tengok blog aku...haha...terharu jap...terharu mak nok...tak payah lah...blog aku ni picisan je..ntah apa-apa merepek semua...tapi bagus gak bertambah kawan2 aku yang ada blog..tak ada lah aku syok sendiri sangat bila cerita pasal blogging ke pasal femes2 blogger ke..pasal aku selalu merepek sesorang..penat semua habiskan air liur..dey all tak tahu pun aku kata apa..haha..padan muka aku!!aku macam dah terbabas jauh je..orang cuma kenapa  blogging??tetapi aku merepek apa ntah...haha..salah satunya mungkin sebab aku boleh mengarut...hehe..

tapi aku rasa blogging itu tak perlukan sebab...just aku ingin blogging,buat blog,ada blog..maka aku akan adakan blog..itu sahaja...bila ada blog..automatically aku mestilah nak update kan..takkan nak terbengkalai..cuma yang membezakan..ada orang dia dah start dengan bagus..but bila banyak halangan datang macam..tak ada idea,visitor sikit,blog tak ada orang baca,entry tak ada orang komen dan macam2 lagilah..sebabkan kita down..then biarkan blog bersarang labah-labah semua..tapi memang itulah perkara sebenar berlaku sampai blog kita orang tahu..tapi sebenarnya even blog korang bukan kategori blog femes...tapi ada blogger lain yang merupakan peminat blog korang...

aku blogging hanya sekadar mahu meluah sesuatu yang aku rasa...menceritakan sesuatu yang berlaku dalam kehidupan aku dan membuat konklusi yang mungkin sekali boleh dikongsi kepada orang lain..bukan rugi pun kita berkongsi sesuatu dengan orang tentang pengalaman hidup kita betulkan??..aku pun bukan pro bab blogging ni kan..aku pun baru lagi blog....setahun lebih...masih baru..kan??kan???jawab ye..nanti aku merajuk...even sebenarnya bila aku masuk blog hebat yang lain..tiba2 aku rasa down mengenangkan blog aku yang picisan ni dengan entry yang apa ntah..but aku teruskan juga blogging ni...sebabnya aku suka!!haha..watever!!!

so kenapa aku blogging??aku blogging sebab aku mahu..hehe..itu sahaja..tiada paksaan..atau apa-apa niat...nuffnang ke hape...tak ada pun..ntah aku pun dah malas nak layan nuffnang ke hape..aku nak tunggu cash out duit je skang...haha....tapi benda yang paling buat aku fobia sekarang ni lah kan..tepek gambar sendiri..huhu..sejak kena tegur..aku memang fobia betol..hee..

SERONOK KE??

SERONOK!!!



KORANG PULA MACAM MANA??KENAPA AND SERONOK TAK??

corat-coret:aku ni macam tak menjawab soalan je..haha..memang aku macam ni..merepek tak sudah..

6 comments:

Unknown said...

diorang tak kan faham selagi diorang tak join blog.

Shafiqah Rashid said...

saya blogging sebab sja2 jep.
isi masa lapang.
hehe.
gpun dpt jgak kot ilmu dgn berblogging ni :)

izyan said...

@Rozuan Ismail
ermm..yup tol tu :)

izyan said...

@misluvcoklat
oh,yup..tp klo sy hny mase lpg..mybe x dpt hasilkn entry mnarik.. :)

qellissa said...

suker berblog coz suka nak menaip pasal life journey, apa yg jd sehari2an dlm hidup kita..boleh share mcm2 cerita dgn org lain ye tak?

izyan said...

@qellissa
yup,btol tu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...