Sunday, December 26, 2010

Keyword:ASAL KUAK RAMA-RAMA

..ASSALAMUALAIKUM..


kuak kura-kura ada tak??hehe..tengok keywords betul-betul memang bagi aku gelak..macam-macam yang di cari manusia ni..apatah lagi bila pakcik Google memang sentiasa membantu kan..hari ini saje nak tengok keyword apa yang dicari..of cozlah pasal Anugerah Skrin 2010..mestilah tersesat dekat blog aku sebab aku ada buat entry pasal ASK ni..hehe..alih-alih tengok pula satu keyword ini..haha..SEO punya kerjalah ni..lawak beb..


asal kuak rama-rama..aduh!kalau cari termasuk dekat blog aku memang tak jumpa lah kan..mungkin pasal entry aku yang perkahwinan impian..ini..ke itu..aku pun satu kan nak cakap pasal perkahwinan impian..tapi kuak rama-rama semua ada..kan tak pasal-pasal orang yang tak bersalah termasuk dekat blog aku..hehe..

kuak kupu-kupu aku tahu lah..kuak rama-rama aku tak pernah tahu lagi..tapi gaya rama-rama adalah..kalau tak salah aku..meh2..aku terangkan pasal gaya rama-rama..bukan kuak rama-rama ye..hari ini saya nak jadi cikgu renang..tapi saya tak seksi..nanti mak saya marah..mampuih den seksi seksa ni kan..

GAYA RAMA-RAMA..

Gaya rama-rama yang terdiri daripada pemulihan di luar air, dengan simetri pergerakan badan yang sama rata, adalah paling sesuai untuk renang di dalam air yang bergelora. Umpamanya, dalam suatu contoh renang ketahanan yang mencipta rekod, Vicki Keithmenyeberangi Tasik Ontario yang bergelora dengan menggunakan gaya rama-rama. Kebanyakan renang rekreasi diadakan di dalam kolam-kolam renang yang tenang airnya. Oleh itu, gaya bebas yang tidak begitu berkesan di dalam air bergelora adalah sesuai. Selain daripada kolam renang, tempat-tempat untuk renang rekreasi termasuk pantai, tasik, lubang renang, sungai, anak sungai kecil, dan kekadangnya terusan.
credit:wikipedia


ini bukan kuak ini tertiarap&meniarap..pastu tidur..hehe

jadi itulah serba sedikit info tentang gaya rama-rama yang cikgu ajar hari ini..hehe..padahal copy&paste...aku nak ajar orang renang??aku berenang pun tenggelam timbul ada hati nak ajar orang..takat berenang dekat kolam budak-budak boleh..rasa selamat je..hehe..

jadi jangan tanya saya ye murid2 asal kuak rama-rama..kerana saya pun tak tahu..yang pasti berenang kuak katak adalah kegemaran semua..haha..senang je kuak katak tu..ada ke kuak katak??ntahle..tapi pelik gak aku macam-macam jenis kuak nak berenang ni..kuak dada lah,kuak kupu-kupu lah,kuak lentanglah..tersalah kuak kan koyak lak ketiak kang..hehe..jadi2 hati2lah ketika berenang jangan kuak lebih*wakaka..apakah??*


corat-coret:terkuak-kuak

p/s:korang pandai berenang ke?hee




10 comments:

iniialahaku said...

hahaha...gila tol.sapala yg cerdik sgt g search kuak rama2 ni?SEO pnya pasal cmni pon bleh..hahaha..glak mmpos aku

izyan said...

@iniialahakuhaha..mmg klako gilo..gelak2..

Syafiq Rosli said...

ahak..mcm xlogik je

Bee said...

hahaa seo punya kerja...

Mohamadazhan.com said...

haha, kupu2?? rama2?? rama2 cantik skit kot.hehe

izyan said...

@Syafiq Roslihaha..agk x logik lah juga :)

izyan said...

@honeyvsbeeha3..tula psl..skali kuak rama2 da :)

izyan said...

@Mohamadazhan hjDesaaah..rama cantek & beraneka rupe..huhu

Bulan Purnama said...

gua pandai berenang..heehe

izyan said...

@Kasim Ahmadsebaik pndai..jgn renang kuak rama2 da.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...