Monday, December 13, 2010

Kenapa kita selalu ada perasaan ingin tahu rahsia orang lain??

..ASSALAMUALAIKUM..


*sambil baca entry..tengoklah aku makan ye..*


Hua..entry berbaur 'jaga tepi kain'....mengapakah??ini soalan orang kepada aku..lawak pula..ok lah biasalah dah namanya pun manusia kan..sifat ingin tahu itu memang sentiasa ada..even semua nak tahu..'eh,artis ini buat surgery ke??".."eh,betul ke muka dia natural??"..tapi ini dari sifat ingin tahu yang agak menyibuk jugalah kan..suka hati dia lah nak tampal plastik ke..muka nak stapler dengan plastik ke..hak dia..itu urusan dia dengan ALLAH..eh,tapi kita juga kena main peranan juga kan kalau orang terdekat kita nak buat plastik surgery..tak akan nak biarkan orang buat dosakan..ok..aku dah pergi cerita lain pula..

kenapa kita ada perasaan begitu??pernahkah anda??wah2..aku terasa macam dalam rancangan talk show pula.."pernahkah anda??"..hehe..ermm..aku??kadang-kadang pernah lah juga..lagi-lagi kalau orang yang suka bisik-bisik ni..haiz~~memang tak suka lah..tapi kalau orang bisik I lOve U dekat aku..aku izinkan je..hehe..tiba-tiba kegatalan...bisik-bisik ini pun tak baik kan..orang yang bisik-bisik ni..mestilah ada rahsia..habis itu kalau dah nampak depan mata dia tengah bisik..mestilah kita nak tahu kan..lain lah kalau aku tak nampak nak bisik ke hape ke suka hatilah kan..ini aku nampak..aku pun jadi mak joyah gak..

lagipun kalau mereka je tahu rahsia..tak ke kita akan rasa terpinggir??yelah..contohnya..dalam bilik kau orang itu ada 4 orang..lepas itu..kau seorang je yang tak tahu apa yang dirahsia oleh roomate kau orang yang lain..tak ke rasa macam nak makan cencaluk..XD~~tak ada kaitan..tak ke rasa macam kecik saiz hati korunk..sebab korunk hanya sekadar dipinggiran pantai..dan lagi satu sekiranya kawan-kawan kita tidak bersedia untuk bercerita hal privasi mereka..janganlah kita mendesak pula ye..kadang-kadang perasaan ala-ala mak joyah ni bagus juga..yelah kalau tahu kawan tak berkemampuan ke kita boleh tolong dia..tapi kadang-kadang tak bagus juga..

tapi jangan selalu sangatlah nak jaga tepi kain orang..kain sendiri yang koyak ntah dah jahat belum..
wateva pon itu diri kamu nak jaga tepi kain orang ke tepi kain sendiri..
~THE END~

corat-coret:kain lap lantai byk dekat rumah

p/s:aku suka gak jd mak joyah sebenarnya :)..eh??tibe2 muncul muka aku kat entry ni?asal ye??

Legacy of Kain: Defiance Boxshot

haha..

-oh..ye..undian blog baru..ana tidak tahu mahu mengundi no bape..ingat ada tulis nama blog..huhu..jadi siapa nak promote dekat aku cepat promote!!hehe..-

6 comments:

Unknown said...

jeles pulak tgk makan kepsi!

HaNa Hani said...

lapa lapa..bace post neyh nmpk kfc dlu
aish
betol2..nak jadi joyah pown bepde2

izyan said...

@Imzainieyzulkiplihuhu..nah lah amik ckit :)

FR said...

rasa jugak . tp malas nak amek taw jugak . hehe .

izyan said...

@HaNa HoNeYalamak..nyosal lak den ltk pic kfg tu..hehe..tu jd mak joyah jn over :)

izyan said...

@fathiahRAIHANAhehe..kite lak kdg2 nak tahu..kdg2 mls nk amik taw :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...