Saturday, May 11, 2013

Terima duit dari luar Negara Melalui Western Union

..ASSALAMUALAIKUM..


Alhamdulillah..itu je mampu dikatakan untuk hari ni..hehe..aku tahu kebanyakan pelajar UiTM tahu pasal apa...tapi bisnes tetap diteruskan..haha..gitu..bila bisnes online ni kadang-kadang tak tipu berharap tak ada pembeli dari luar negara..hehe..maklumlah..i olss bukan ada kemudahan nak transfer duit dari luar negara..tapi sebaiklah ada si Western Union ni ha..mudah dan cepat juga aku rasa..tapi aku bisnes kecil-kecilan je..

jadinya pembeli dari Indonesia tu dah transfer duit ke aku hari sabtu hari tu..jadi aku cek dah terima hari isnin pun..cuma malas nak pi amik duit tu*duit pun malas nak amik..hehe*jadi i ollss dengan kerajinan bersama mak yang tercinta pun pergilah ke pos Malaysia untuk tuntut duit tu dan juga pos barang ke pembeli..kan senang..tak payah datang 2,3 kali..abang ke pak cik officer tu dah kenal aku..siap tahu apa aku nak pos..hahaha..nujum pak belalang ke hape dia tu..ke ngitip aku selama ni..over nau pemikiran aku..

jadi nak terima duit melalui Western Union gini caranya:

1.Pastikan duit anda itu dah boleh diambil..sila check di Western Union dan pastikan anda mempunyai maklumat yang lengkap dari orang yang kirim duit tu..
-NO MTCN,SENDER FIRST NAME,SENDER LAST NAME

2.Jadi lepas tu pergilah kemana-mana pusat Western Union..bank ke pos Malaysia ke..kedai roti jangan..haram jadah tu..huhu..SILA BAWA IC & SALINAN IC ANDA.dan ambillah borang penerimaan wang..ISI BORANG tu..

(PENERIMA)
-FIRST NAME-
-LAST NAME-
-ADDRESS-
-HUBUNGAN DENGAN PENGHANTAR-

dan lain-lain lagi..alahai...tak sempat nak snap borang..amik lagi satu pun dah terbang..haha..kalau cik officer tu baik..dia tolong bagi guide korang  camne nak isi borang tu..macam aku..buat2 cangok..ala gedikzz..hehe..

(PENGIRIM)

-NO MTCN-
-FIRST NAME-
-LAST NAME-
-DUIT DARI NEGARA MANA-
-AMOUNT-

lepastu dah...bagi je officer tu borang tu dengan salinan IC uollss..pastu sain,turun cap jari apa yang patut*cap jari takde kaitan dengan dakwat kekal..huhu* dan dapat duit anda!!yang ni kalau amik dari Pos Malaysia..dari bank tak tahu lak macam mana..hehe..yang pastinya..senang je..adalah dalam 15 minit..sebab aku baru first time..hehe..ye cik abg officer..i olss datang next week kali ni nak post barang ke vietnam lak..hahaha..








8 comments:

Unknown said...

oooo ade pakwe ngintip ekkk....ehehe dah ade calon teman ler tu... :)

IMA SALSUZAIMA said...

waaaaa.. sampai ke indonesia tuu.. best2..

izyan said...

@Harith Iskandarhehe..adeh mane ade...:)

izyan said...

@ima salsuzaimahehe..tp mlsnyer nk anta smpai indonesia tuu :)

boni kacak said...

western union. hehe. lama tak dengar..

Unknown said...

berapa lama ambik masa ye klau dari UK

izyan said...

@Norhaslinda Ahmadsy ppun x sure..tp x lame kot..:)

izyan said...

@Muhammad Anuar boleh je rasenyer..aslkan name sama mcm yg kita bg kat penerima..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...